Una miqueta més de cultura, per favor.

En una de les assignatures de l'institut d'ensenyament secundari públic al que vaig, m'han ensenyat, entre altres moltes coses, que la cultura ha canviat l'aparença i realitat del nostre planeta. M'han fet entendre que l'herència cultural fa possible l'evolució del coneixement, l'ètica i les estructures socials. M'han dit que aquesta herència sols és possible per a l'ésser humà.

Mentre a mi m'han estat ensenyant açò, en una escola pública, com he dit abans, el govern que ens governa, valga'm la redundància, ha volgut llevar l'assignatura de tecnologia en batxiller i eliminar els batxillers artístics. No sé el que aquest govern vol aconseguir amb aquests fets, però el que jo pense és que ens vol retallar la cultura, entre tants altres drets bàsics. És molt greu que ens retallen en educació i sanitat, és clar, però que ens retallen en cultura també és inhumà.

En realitat, sí que sé el que volen aconseguir amb aquestes supressions: retallar-nos les ales. Deixar-nos sense pensaments propis, sense la capacitat de desitjar el que volem per nosaltres mateixa. El que volen és deixar-nos sense ètica, adormir-nos a tots, per a portar-nos on ells volen.

Mentre ells lleven els batxillers artístics i assignatures tècniques en l'escola amb la finalitat d'estalviar diners per rescatar bancs en compte de rescatar persones desnonades, per exemple, la cultura que ells ens ensenyen és matar animals innocents en públic.

Pense que això no ho podem permetre...


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Marabú Teatre

19.04.2017